האם כלבים לא אוהבים חתולים?


האם כלבים לא אוהבים חתולים?

האם יש סיבה לחוסר האהבה בין הכלבים והחתולים?
 

ישנם אנשים, שמאמינים שחתולים לא יכולים לסבול אף חיית מחמד אחרת לצדם, והכלבים עומדים בראש הרשימה. ובדרך כלל, בניסיון להוכיח זאת הם מביאים כמה סיפורים מצמררים ודוגמאות מחרידות.

אך דוגמאות מנוגדות, לעומת זאת - הרבה יותר נפוצות. מספר החתולים והכלבים החיים תחת קורת גג אחת – הוא גבוה ביותר. זה לא שולל את העובדה שהכלב, בתור יצור חברתי - הוא ידידותי יותר ורגיש יותר מהחתול. בגלל שכלב אשר חי בבית של האדם רואה את עצמו בתור חבר ב- "להקה מעורבת" (כאשר חברי הלהקה הם הכלב והאנשים) – תמיד יש מקום בלהקה הזו בשביל החתול.
גם כן, כלבים רבים ממש אוהבים חתולים: הם אוהבים שהחתולים נמצאים לידם ומעדיפים לשחק ולאכול יחד איתם. בעיניו של הכלב - החתול תופס מקום בהיררכיה של הלהקה המעורבת, וככל חבר בלהקה זקוק להגנה ושמירה.

אך לאמיתו של דבר, בטבע, היחסים בין שני סוגים אלה של בעלי חיים לא קיימים - יש להם מגורים שונים ודרכים שונות להשגת מזון. רק ביות איפשר את המגורים המשותפים שלהם. לכן, תלוי באדם איך יתפתחו היחסים בין הדיירים בעלי ארבעת הרגליים.

עוינות מולדת בין חתולים וכלבים – אינה קיימת. אך דפוסי התנהגות של שני המינים הם כמעט הפוכים לחלוטין. אבל אי ההבנה נובעת מהדרכים השונות להביע את רגשותיהם. חתול מתנהג יותר בשקט, מחכה ומתבונן ממרחק, בזמן שהכלב פשוט מפיל את החתול מרגליו בחיפוש אחר קשר ישיר.

כאשר זה קורה – עבור החתול זה נראה כהשגת גבול דרמטית, ומה שנשאר לחתול לעשות ברוב המקרים – זה לתקוף. אם עדיין יש לחתול את היכולת לרוץ – אז הוא באופן טבעי גורר את הכלב למרדף.

אם משמעות הגרגור של החתול זה הנאה – הנהמה של הכלב – זה איום. כאשר הכלב מרים את רגלו הקדמית כדי להראות שהוא מוכן לשחק – הוא מפחיד את החתול, והחתול מתחיל להילחם בחזרה.
אלה הן, למעשה, "שגיאות התרגום" משפת החתולים לשפת הכלבים ולהפך, דבר אשר מוביל לעוינות. חתולים מנוסים מציגים לפעמים לכלב המתקרב את תנוחת ה- "גב קשת" - וזה שוב עלול להוביל את הכלב הנבהל לעימות ולהתנהגות חולפת - כמו גירוד, ליקוק שפתיו, התעטשות או פשוט רחרוח "אדיש" מסביב. התגובה של החתול היא מהירה יותר משל הכלב, כי החתול כבר תוקף לפני שהכלב בכלל הבין מה קורה.

באזורים כפריים, בהם הרבה כלבים וחתולים חיים זה לצד זה - התנגשויות ביניהם הן נדירות ביותר. בעלי החיים מכירים אחד את השני ויודעים לעקוף זה את זה במידת האפשר.

 

 




( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> האם כלבים לא אוהבים חתולים?